poniedziałek, 24 września 2012

Dzem winogronowy

Sasiedzi Cristiny, ktorzy obdarowali nas winogronami opowiedzieli mi, ze ich znajoma z tych wlasnie winogron zrobila dzemy. Zachecila mnie tym bardzo i postanowilam zrobic to samo. Oto przepis na wloski dzem winogronowy.

Marmellata d'uva

Skladniki na 2 sloiczki po 150 gram:
500 gram winogron
200 gram cukru (ja uzylam trzcinowego)
pol cytryny


Przygotowanie:
Kulki winogron wrzucamy do garnka, dodajemy cukier i sok z wycisnietej polowki cytryny.


Gotujemy na bardzo wolnym ogniu. Zgniatamy kulki winogron widelcem, tak by wylecial z nich miazsz. W oryginalnym przepisie bylo napisane, by wylawiac skorki plywajace po wierzchu.


Ja tego nie zrobilam, gdyz uwazam, ze dzem ze skorkami jest tak samo dobry, jak bez.
Dzem gotujemy do momentu, kiedy bedzie gestawy. Wlewamy go do sloikow i pasteryzujemy.

3 komentarze:

  1. Ciekawe, cos podobnego kojarzy mi sie z Grecja. Musi byc baaardzo smaczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysle, ze bedzie wspaniale do dojrzalych serow, pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Dzem wyglada cudownie, wyobrazam sobie jak wspaniale musi smakowac... A do serow bedzie naprawde wysmienitym dodatkiem!

    OdpowiedzUsuń