środa, 27 kwietnia 2011

Tarta z topinambur

Doszly do mnie sluchy od rolnika, ze za chwile konczy sie sezon na topinambur. W zwiazku z tym zakupilismy jej wieksza ilosc. Trzymana w lodowce w plastikowym woreczku lub siatce moze "wytrzymac" przez kilka tygodni.
Postanowilam troche poeksperymentowac w kuchni. A to dlatego, ze na "topine" jest malo przepisow. Oto moja propozycja:

Tarta z topinambur
Skladniki:
  • 1 kg ziemniakow
  • 0,5 kg topinambur
  • 1 duzy por
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • pol szklanki oliwy z oliwek
  • sol i pieprz

Przygotowanie:
W jednym garnku z osolona woda gotujemy obrane ziemniaki. W drugim garnku z osolona woda gotujemy topinambur (nie obrana, tylko umyta szorstka szczoteczka).

Na patelni podsmazamy pora pokrojonego na kawalki (dosalamy go do smaku).

Ugotowane ziemniaki i topinambur mielimy razem w mikserze. Dodajemy oliwe  z oliwek, tak by masa stala sie "gladka".


Dodajemy podsmazonego pora oraz pieprz. Na okraglej blasze rozkladamy ciasto francuskie, na nim mase warzywna.


Mozemy posypac ja startym parmezanem (ja w mojej wersji tego nie zrobilam). Tarte wkladamy do piekarnika na okolo 50 minut. Temperatura piekarnika to 180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz